logga_signatur_mail

Dags för en hemsida?

Idag använder 83 % av befolkningen internet dagligen. De använder internet till att söka information och dela information.
Som företag är det viktigt att då finnas där om man vill få fler kunder och om man vill att kunderna ska kunna ta reda på information utan att behöva ringa, t.ex. öppettider, varor/tjänster, priser, plats osv.
Att som företag ha en hemsida, givetvis mobilanpassad (eftersom 65 % surfar på internet i mobilen dagligen) är självklart.
Alternativet är att ha en Facebooksida, vi rekommenderar en kombination av dessa då intresset och synligheten ökar med båda. Dessa två plattformar är informationsplattformar för att kunder, leverantörer osv ska kunna hitta information om företaget t.ex. inför ett köp, en offert eller faktura.

Människor idag vill hitta information snabbt och enkelt, gör de inte det, då struntar de i att handla, besöka eller rekommendera, vilket leder till färre kunder och lägre försäljning.

En hemsida idag är mycket lättare att fixa än det var för bara ett antal år sedan. Förr var man tvungen att kunna programmera och alla dessa html koder.
Idag finns det enkla ”dra och släpp” program med moduler som alla kan klara av. Har man inte tid eller känsla för hur en hemsida ska vara, snygg och användarvänlig, med lockande bilder och texter, överlämna det till någon som kan. För även om programmen för att skapa en hemsida är enkla idag, så är det lika viktigt att tänka på layout, textbyggnad, bilder och struktur och att det uppdateras!

 
5 punkter för en snygg & användarvänlig hemsida
  1.  Tydliga menyer
  2.  Proffsiga bilder
  3.  Tydliga och lätthittade kontaktuppgifter
  4.  Redan på starsidan ska man se/förstå vad företaget arbetar med
  5.  Delningsfunktion. Så besökare som vill dela din hemsida med andra kan göra det enkelt, t.ex. via sociala medier (bättre reklam än så finns nog inte).